فیلم آموزشی بسازید

  • ۰
  • ۰

باشه ، صادقانه می گویم من وقتی می شنوم اصلاح طلبان و سیاستمداران آموزش و پرورش می گویند چقدر "باورنکردنی" مدل کلاس ورق خورده است ، یا اینکه چگونه بسیاری از مشکلات آموزش را "حل" می کند ، بسیار عصبی می شوم. هیچ چیزی را حل نمی کند. این اولین قدم عالی برای تغییر نقش معلم در کلاس است.

این ذهنیت و نقش "راهنمای کنار" را پرورش می دهد ، به جای نقش "حکیم صحنه". این کمک می کند فرهنگ کلاس به سمت دانش سازی دانش آموزان سوق داده شود تا اینکه معلم مجبور باشد دانش خود را به دانش آموزان بگوید. حتی سلمان خان می گوید که معلم اکنون "برای برقراری ارتباط با [دانش آموزانشان] آزاد شده است."

همچنین این فرصت را برای نقشهای متفاوت ایجاد می کند تا نیازهای دانش آموزان را از طریق فعالیت های مختلف آموزشی برآورده سازد. اما باز هم ، فقط به این دلیل که من شخصی را "آزاد" می کنم ، به این معنی نیست که او می داند چه کاری بعد انجام دهد ، و نه اینکه چگونه آن را به طور موثر انجام دهد. این همان جایی است که کار باید اتفاق بیفتد ، زیرا مکالمه کلاس ورق خورده به جلو می رود و در آموزش عمومی و خصوصی جریان اصلی پیدا می کند. ابتدا باید بر ایجاد تعامل تمرکز کنیم و سپس ساختارهایی مانند کلاس درهم و برهم را که می توانند پشتیبانی کنند ، بررسی کنیم. بنابراین مربیان ، در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که باید درباره آنها فکر کنید و آنها را در نظر بگیرید اگر به مدل کلاسهای واژگون فکر می کنید یا قبلاً از آنها استفاده می کنید. رسیدن به تعریفی از یادگیری

1) باید بدانید
چگونه شما نیاز به دانستن محتوای ضبط شده ایجاد می کنید؟ صرف اینکه من چیزی ضبط می کنم ، یا از یک ماده ضبط شده استفاده می کنم ، به این معنی نیست که دانش آموزان من مایل به تماشای آن هستند و نه ارتباط آن را در تماشای آن می بینند. منظورم این است که هنوز یک سخنرانی است. همچنین ، این "نیاز به دانستن" "به این دلیل نیست که در آزمون است" یا "به دلیل اینکه در هنگام فارغ التحصیلی به شما کمک خواهد کرد." اگرچه این ممکن است یک واقعیت باشد ، اما این دلایل دانش آموزانی را که قبلاً در تلاشند برای یافتن معنا و مفهوم در مدرسه تلاش کنند ، درگیر نمی کند. اگر واقعاً کلاس ابتکاری نوآورانه تبدیل می شود ، برای دانستن مطالب باید با دلیل شفاف و / یا جاسازی شده جفت شود.

2) درگیر کردن مدل ها
یکی از بهترین راه ها برای ایجاد "نیاز به دانستن" استفاده از یک مدل آموزشی است که این را می طلبد. این که آیا یادگیری مبتنی بر پروژه (PBL) ، یادگیری مبتنی بر بازی (GBL) ، درک از طریق طراحی (UbD) یا سواد معتبر ، یک مدل موثر برای ایجاد در کلاس خود پیدا کنید. ابتدا استاد آن مدل ها شوید و سپس از کلاس معکوس برای حمایت از یادگیری استفاده کنید. مثال: طراحی ، ارزیابی و مدیریت کارشناسی ارشد PBL. و سپس نگاهی بیندازید که چگونه می توانید از کلاس معکوس برای حمایت از روند استفاده کنید. شاید این یک روش عالی برای تمایز آموزش ، یا حمایت از دانش آموزانی باشد که در یک حالت متفاوت به درس دیگری نیاز دارند. شاید دانش آموزان "نیاز به دانستن" را به شما ارائه دهند و شما برای حمایت از آنها با یک قطعه ضبط شده پاسخ می دهید. این به شما کمک می کند بر نقش خود به عنوان "راهنمای طرف" مسلط شوید.

3) فناوری
شما برای پشتیبانی از کلاس درهم و برهم چه فناوری ای دارید؟ چه خلا technology فناوری وجود دارد که ممکن است مانع آن شود؟ از آنجا که کلاس واگردی مربوط به فیلم ضبط شده است ، بدیهی است دانش آموزان برای انجام این کار به فناوری نیاز دارند. در اینجا موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت. آیا از همه دانش آموزان تقاضای تماشای فیلم را دارید یا راهی برای تمایز و اجازه انتخاب است؟ آیا شما می توانید یادگیری موبایل را برای دانشجویان مشاهده کنید و به آنها اعتماد کنید؟ باز هم ، اینها فقط برخی از س toالاتی است که باید از نظر فناوری در نظر گرفته شود. فقدان فناوری لزوماً در مدل کلاس ورق خورده را نمی بندد ، اما ممکن است به برنامه ریزی و تمایزی عمدی نیاز داشته باشد.

Presentation of educational film held for mediator notaries - Notary  Chamber of Georgia

4) انعکاس
هر بار که دانش آموزان ویدئویی را تماشا می کنند ، درست مثل کاری که با هر فعالیت آموزشی انجام می دهید ، باید فعالیت های انعکاسی را انجام دهید تا دانش آموزان در مورد چیزهایی که یاد گرفته اند ، چگونگی کمک به آنها ، ارتباط آن و موارد دیگر فکر کنند. اگر انعکاس بخشی منظم از فرهنگ کلاس شما نباشد ، اجرای کلاس معکوس آن چنان م .ثر نخواهد بود. دانش آموزان برای اتصال محتوا به اهداف نیاز به فراشناخت دارند ، خواه پیشرفت در واحد GBL باشد ، یا اینکه در پروژه PBL به سمت تولید محصول معتبر تلاش کنند. برنامه ریزی بلند مدت فناوری برای فیلم آموزشی

5) زمان و مکان
آیا ساختارهایی برای حمایت از این امر دارید؟ یادگیری چه زمانی و در کجا اتفاق می افتد؟ به دلایل مختلف تقاضا می کنم دانش آموزان فیلم را خارج از وقت کلاس تماشا کنند غیرمنصفانه است. اگر محیط یادگیری ترکیبی دارید ، البته زمان و مکان طبیعی برای تماشای فیلم ها فراهم می شود ، اما اطمینان از اینکه همه دانش آموزان یک فیلم را به عنوان مشق شب تماشا می کنند دشوار خواهد بود. علاوه بر این ، فیلم های حماسی را که ساعت ها طول می کشد ، تهیه نکنید. یادگیری را در ویدیوها برای دانش آموزان کنترل کنید. این به شما کمک می کند تا برای اطمینان از یادگیری ، ارزیابی صحیحی داشته باشید و برای دانشجویان نیز قابل انجام خواهد بود.

من می دانم که ممکن است "کسانی که سیب زمینی را ناراحت می کنند" برای کسانی که عاشق کلاس پرتلاش هستند ، "ناراحتی" ایجاد کرده ام. هدف من این نیست که بگویم کلاس بدبختانه بد است. بلکه فقط یک شروع است. تمرکز باید روی تمرین معلم باشد ، سپس ابزارها و ساختارها. کلاس ورق خورده یکی از راه های کمک به حرکت معلمان به سمت آموزش بهتر است اما اطمینان از آن ندارد. مانند ایده های بالا ، بر راه های بهبود خود تمرکز کنید دستورالعمل قبل از انتخاب استفاده از "کلاس واگردی".

  • ۹۹/۱۰/۱۰
  • فیلم آموزشی

نظرات (۱)

  • دکتر آچار در تهران
  • خیلی عالی بود دوست عزیز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی